Biały wzór

Aktualności

Dlaczego warto uczyć się przez całe życie?

Dlaczego warto uczyć się przez całe życie?

Uczenie się to nie tylko edukacja w szkole. To także, a może przede wszystkim, ciągłe powiększanie zbioru naszych doświadczeń. Efekty tej nauki to umiejętności, obserwacje i wiedza, które zdobywamy od małego – uczymy się przecież na spacerze, podczas realizowania hobby czy codziennej pracy. Koncepcja lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie, […]

Czytaj więcej
Edukacja włączająca w praktyce

Edukacja włączająca w praktyce

Edukacja włączająca  to aktualnie wiodący kierunek polityki edukacyjnej zarówno w Polsce, jak i w Europie. Ten oparty na podstawowym prawie człowieka do edukacji model kształcenia i wychowania ma na celu zapewnienie pełnej dostępności procesu nauczania – uczenia się. Edukacja włączająca zapewnia wszystkim […]

Czytaj więcej
Czym jest edukacja włączająca?

Czym jest edukacja włączająca?

Nowoczesna edukacja to taka, która ma przygotować uczniów do wyzwań współczesnego i przyszłego świata. Może być ona realizowana na rozmaite sposoby. Jednym z nich jest edukacja włączająca, nazywana również inkluzyjną. To podejście rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, które zapewnia edukację wysokiej jakości […]

Czytaj więcej
Jakie korzyści daje edukacja włączająca osobom uczącym się?

Jakie korzyści daje edukacja włączająca osobom uczącym się?

Edukacja włączająca to podejście zapewniające każdemu dziecku i uczniowi odpowiednie warunki do rozwoju oraz pełne włączenie w życie społeczne. To wiodący kierunek w politykach edukacyjnych na całym świecie, który jest wdrażany również w polskich szkołach. W centrum edukacji włączającej znajduje się uczeń jako członek […]

Czytaj więcej
Szkoła to ekosystem – o synergii działań różnych podmiotów

Szkoła to ekosystem – o synergii działań różnych podmiotów

Edukacja włączająca to podejście zapewniające każdemu uczniowi odpowiednie do jego możliwości i potrzeb warunki rozwoju. Jej celem jest kształtowanie kompetencji, które umożliwią osobom uczącym się osiągnięcie dobrostanu i zapewnią włączenie w życie społeczne. Edukacja włączająca dąży do podnoszenia jakości […]

Czytaj więcej
Nowy model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin

Nowy model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin

Dobra szkoła to przestrzeń, w której możliwe jest rozwijanie kompetencji wszystkich uczniów. Daje narzędzia do pokonywania trudności i barier oraz dostosowuje tempo nauki do indywidualnych możliwości. Wspiera osiąganie jak najlepszych efektów. Takie właśnie założenia ma edukacja włączająca, której zadaniem jest stworzenie optymalnych […]

Czytaj więcej
Jakość kształcenia w szkole dla wszystkich

Jakość kształcenia w szkole dla wszystkich

(Refleksje nad wartościami kształcenia w szkole włączającej) Kazimiera Krakowiak WPROWADZENIE Edukacja w Polsce – podobnie jak w innych krajach – podlega ustawicznym przemianom. Obecnie – na pozór – dotyczą one głównie wyposażenia warsztatu nauczyciela i unowocześniania pomocy dydaktycznych, a zwłaszcza […]

Czytaj więcej
Baza wiedzy o edukacji włączającej

Baza wiedzy o edukacji włączającej

Poradnik metodyczny – współnauczanie w praktyce Strona Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej https://www.european-agency.org/ Strona Ministerstwa Edukacji i Nauki https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-wlaczajaca Publikacja FRSE pt. „Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole” https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2021/02/18/2tdjxg/edukacja-online.pdf Raport z badania praktyki szkół podstawowych (2020) oraz narzędzia […]

Czytaj więcej
HR biały
Facebook